Akustiikan tutkimukselle rahoitusta Nordic Hub -hausta

02.01.2018

NordicSMC-verkoston osaaminen kattaa kaikki äänen ja musiikin tutkimuksen alat taiteista luonnontieteeseen ja tekniikkaan.

NordForsk on myöntänyt noin 20 miljoonaa Norjan kruunua eli 2 miljoonaa euroa pohjoismaiselle äänen- ja musiikinkäsittelyn verkostolle (The Nordic Sound and Music Computing Network NordicSMC), jossa ovat mukana professorit Vesa Välimäki ja Ville Pulkki. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettyyn Nordic University Hub -rahoitushakuun jätettiin 63 hakemusta, joista rahoitettiin 6 hanketta.

NordicSMC-verkostossa on tutkijoita kaikista viidestä Pohjoismaasta. Mukana ovat Aalto-yliopiston lisäksi Aalborg University, KTH, University of Iceland ja University of Oslo. Verkoston tekee ainutlaatuiseksi se, että sen osaaminen kattaa kaikki äänen ja musiikin tutkimuksen alat taiteista luonnontieteeseen ja tekniikkaan.