AlumniStudent Weekend on pidetty perinne

19.11.2018

Alumnit ja opiskelijat yhteen kokoava seminaari on järjestetty noin 30 kertaa.

”AlumniStudent Weekend -seminaari on sisällöltään erinomainen ja erityisen hienoa on se, että tapahtuma mahdollistaa opiskeluaikaisten tuttujen ja alumnien tapaamisen sekä opiskelijoiden kanssa verkottumisen.”

Näin AlumniStuden Weekend -seminaaria kuvailee alumni Tuula Ruokonen, Valmet Oy:n digitaalisuusjohtaja. Hän on osallistunut tapahtumaan lähes joka vuosi ja ollut myös mukana järjestämässä sitä.

Perinteinen alumnien ja opiskelijoiden yhteinen seminaari järjestettiin Sähkötekniikan korkeakoululla lauantaina 27.10.2018. Seminaarin teemoina olivat tänä vuonna kehittyvä terveysteknologia, Suomi avaruudessa, elektromobiliteetti sekä tulevaisuuden johtaja. Vuoden Sähköalumni 2018 -palkinto myönnettiin Matti Alahuhdalle, joka on toiminut muun muassa globaaleissa johtotehtävissä Nokiassa sekä KONEen toimitusjohtajana. Palkinnon myöntämisen perusteluissa mainittiin muun muassa positiivisuus, erittäin vahva substanssiosaaminen sekä aktiivinen osallistuminen Aalto-yliopiston kehittämiseen.

ASW-3-Linda-Koskinen_edit-cropped.jpg

Aalto ELECin dekaani Jyri Hämäläinen ja alumni- ja yrityssuhdevastaava Seppo Saastamoinen.

ASW-3-Linda-Koskinen_edit-cropped.jpg

Seminaarin neljän luentosarjan aiheita olivat kehittyvä terveysteknologia, Suomi avaruudessa, elektromobiliteetti sekä tulevaisuuden johtaja.

alahuhta-photo-linda-koskinen-cropped.jpg

Matti Alahuhta valittiin Vuoden 2018 Sähköalumniksi.

AlumniStudent Weekend -seminaari on alumnien keskuudessa pidetty perinne. Tänä vuonna seminaariin osallistui yhteensä 251 vierasta, joista 220 alumnia. Planmecan toimitusjohtaja Tuomas Lokki kiittelee tapahtumaa mukavana tapana pysyä perillä Aallon kuulumisista sekä Sähkötekniikan korkeakoulun uusista tuulista.

Seminaarin toteuttivat yhdessä killat AS-kilta, Inkubio ja SIK, alumniyhdistykset AS-alumnit, BioDI ja Sähköklubi sekä Energiajohtajat ry ja Aalto-yliopiston Sähkötekniikan korkeakoulu.